سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجله پزشک و سلامت
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 7121
کل یادداشتها ها : 3

نوشته شده در تاریخ 96/3/5 ساعت 2:33 ع توسط تارا علی نژاد


تقاطع منطقه‌ای است که در آن دو یا چند راه به هم متصل می‌شوند و یا یکدیگر را قطع می‌کنند که شامل پهنه راه و تسهیلات جانبی راه برای جابه‌جایی ترافیک درون منطقه است. هر راه که از تقاطع منشعب می‌شود و قسمتی از تقاطع را تشکیل می‌دهد، شاخه تقاطع نامیده می‌شود.

تقاطع‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند؛

تقاطع‌های همسطح

تقاطع همسطح محل برخورد دو یا چند راه ارتباطی است. وقتی همه? این راه‌های ارتباطی در یک ارتفاع از سطح زمین ساخته شده باشند، به‌طوری‌که عبورومرور یکدیگر را مختل ننمایند. در برابر این نوع تقاطع، تقاطع غیرهمسطح قرار دارد. تقاطع‌های همسطح در شهرها معمولاً چهارراه و سه‌راه می‌باشند. در محل تقاطع‌های همسطح در شهرها معمولاً از چراغ راهنمایی استفاده می‌شود و در صورتی‌که رفت‌وآمد در خیابان‌های منتهی به این تقاطع‌ها زیاد باشد، در محل آن‌ها ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود به همین دلیل است که استفاده از تقاطع ناهمسطح رو به فزونی است.

تقاطع‌های غیر همسطح و تبادل‌ها

تقاطع غیرهمسطح محل برخورد دو یا چند راه ارتباطی است وقتی هریک از این راه‌های ارتباطی در ارتفاع‌های مختلفی از سطح زمین ساخته شده باشند، به‌طوری که عبور و مرور یکدیگر را مختل ننمایند. در برابر این نوع تقاطع، تقاطع همسطح قرار دارد. استفاده از تقاطع‌های ناهمسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای روانی عبورومرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی راه و ترابری و مهندسی عمران می‌باشد.

 

برای دانلود و مشاهده عکسهای طرح هندسی تقاطع ایمن تردد کلیک نمایید

 



      ساندویچ...





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ